Home 網上熱話 【甚麼是「禁蒙面法」】 一文說明「禁蒙面法」對我們有甚麼影響

【甚麼是「禁蒙面法」】 一文說明「禁蒙面法」對我們有甚麼影響

352

尋日出左大新聞,就係政府推行《緊急法》,並且正式實施「禁蒙面法」。係街上有好多人戴口罩,以無聲抗議表達不滿,今篇文章大家一齊了解下咩係「禁蒙面法」,同埋「禁蒙面法」會帶黎咩影響呢?

 

咩係《緊急法》?

 

  • 《緊急法》即係《緊急情況規例條例》。1922年,港英政府因應香港海員罷工而通過嘅法律,香港對上一次引用《緊急法》,就係港英政府頒佈多項緊急令平息六七暴亂。
  • 《緊急法》即係繞過原本香港既定嘅立法程序。

香港原來係三權分立,行政、立法、施法係分開進行:

政府草擬法例〉行政會議〉立法會三讀〉辯論〉刊憲〉完成立法程序。

 

 

咩係〈禁蒙面法〉?

 

原來其他地區都實施過「禁蒙面法」,例如法國、德國、俄羅斯、加拿大。「禁蒙面法」〉係當示威係參與暴動/非法集結時蒙面,就已經係違法,但係其實蒙面嘅定義好模糊,政府表示,以下幾個條件可以作為「合理辯解」。

  • 醫學/健康理由
  • 宗教理由
  • 工作時需要蒙面物品保障自身安全。

 

推行「禁蒙面法」有咩影響?

 

三權分立名存實亡

香港一直係法治社會,但係「禁蒙面法」一出,令人懷疑係咪民主倒退嘅跡象,動搖緊香港法治地位。

 

香港大學法律學院首席講師張達明指出,立蒙面法未必可以止暴制亂,

更加係向世界宣示香港唔再以法律程序去處理法律問題,

係一個好壞嘅先例。

 

《緊急法》同《基本法》抵觸

 

基本法提到我地有集會自由、示威遊行嘅權力,而且香港嘅立法權係屬於立法會,並唔係政府/特首一人。《緊急法》係限制左我地係基本法上列明嘅自由,阻止市民表達訴求嘅權利,所以到底《緊急法》有無足夠嘅法理基礎係值得商榷。

 

港府開創先例 成為獨裁地區?

 

原來好多市民擔心今次政府推出《緊急法》只係試水溫,之後會立23條、送中惡法、宵禁、國歌法、禁用通訊軟件、禁止傳媒運作等,同時亦唔想政府逐步控制市民嘅自由而成為一個獨裁地區。